zondag 4 september 2011

Top dag!!!

Datum: 3 september 2011
Tijd: 7:00 - 22:00
Weer: Erg zonnig, 26 graden
Waar: Kleine kreek, eerste betonnen steiger

De kids gingen dit weekend naar Sabrina en het beloofde een mooie dag te worden dus samen met pa maar afgesproken om nog maar eens een dagje te vissen. Aangezien het voor voeren de laatste paar keer niet direct heel veel resultaat op leverde wast het plan deze keer maar gewoon instant te gaan. Het idee was ontstaan om deze keer de grote kreek maar te proberen bij de brug. Aangezien we toch niet voorvoerde had ik ook de kalender niet gechecked, maar toen we bij de grote kreek aankwamen bleek er een wedstrijd te zijn. Ook de stek na de brug op de buthdijk was bezet, na een kort overleg maar gekozen voor de kleine kreek en dan de stekken bij de eerste betonnen steiger aangezien we daar ook lekker in de schaduw konden zitten aangezien het een warme dag zou worden. Gelukkig waren deze stekken nog vrij. Pa koos er voor om de stek tegen het riet in de kom te gaan bevissen, ik dus de tussen de steiger en het eerste betonnen blok. Na wat gespot te hebben met mais, hennep en wat (crushed) boillies konden we gaan genieten van een heerlijk ochtend zonnetje. Bij de steiger kregen we bezoek van een grote paling die leek de algen van de zijkant van de steiger te eten. Hij bleef maar terug komen en was totaal niet schuw. Erg vreemd nog nooit eerder gezien zoiets.


De hele ochtend kregen we constant kleine bleeps en lijnzwemmers ook zien we een helehoop beweging in het water wat och onze verwachting doet stijgen. Rond de klok van 11 krijgt pa een wat vreemde run nadat hij toch doorzet moest pa voor het eerst met de beetrunners een vis gaan drillen, hij staat wat te klungelen en de vis is los, jammer. Om 13h krijgen we weer een beet die vervolgens wel goed gaat en na een snelle binnendraai actie ligt er een slijmjurk op de kant.

Omstreeks half drie komt er eindelijk is een geluid uit mijn piepers wat toch wel lijkt op een serieuze run. Het bleek een mooie zeelt te zijn die na een mooie dril op de kant kwam.
Niet veel later ging er niet al snel maar wel gestaagd een van die piepers af van m'n vader. Nadat de hengel van de rodpod was gelicht was het wel duidelijk dat dit een karper was, maar erg veel tegen gas gaf hij niet. Totdat hij in het zicht kwam onder de hengeltop, toen zagen we wel al dat het flinke jongen was. Dit werd een nieuw PR :-) Maar eerst nog landen natuurlijk, het schepnet van m'n vader stond klaar voor de scheppen, maar ik had toch het idee dat dit net wel eens wat krapjes zou kunnen zijn. Dus maar effe snel mijn schepnet gepakt wat toch wel slagjes grooter is, Na een behoorlijke dril onder de hengeltop waar hij ook probeerde enkele keren onder de betonnen steigers te schieten lukt het toch om hem in het schepnet te dirigeren. Bij het lichten van het net deet het me denken aan mijn eigen PR en nadat de weger er aan de pas kwam blijk m'n vader mijn PR te hebben verbroken met 500 gram. Het was dus een punt gave schub van 17,5 KG en een nieuw PR, gefeliciteerd Pa!!! Na wat foto's te hebben getrokken werd hij snel weer terug gezet, en werd er een biertje gedronken om het PR te vieren.

Op mijn hengels had ik vervolgens nog enkele erg vage runs die beide in lossers eindigde, vaag had ik nog nooit meegemaakt, maar ja. Inmiddels was het etenstijd geworden en hebben we lekker een frietje weg gepeuzeld nog wat na pratend over de mooi schub van daarnet. Rond de klok van achten ging mij rechtse pieper plots zonder enige voorteken als een idioot piepen en hoorde ik m´n molen janken van de draad die met een enorme snelheid van m´n molen werd getrokken. Ik zat een meter of 4 van m´n hengels af maar voordat ik m´n hengel beet had zat hij al midden op de kleine kreek wat toch wel een kleine 100 meter ver is. Het eerste stuk van de dril was toch wel spannend want ik moest hem weg zien te houden van de rechtse kant  van de kreek aangezien hij dan achter de tweede betonnen steiger zou komen. Na wat spannende momenten lukt dit en het pompen kon beginnen, ik moest die 100 meter nog wel terug indraaien natuurlijk. Hij bleef wel heel lang diep zitten en pas onder de hengeltop kwam hij af en toe naar boven, na nog een flinke dril onder de hengeltop gaf hij het toch eindelijk op en konden we hem scheppen. Dit werd geen nieuw PR voor mij, maar is wel de mooiste run en dril geweest tot nu toe, deze blijft me nog wel effe bij. Hij bleek 11 kg te zijn.


Hierna hebben we niks meer gezien, ze gaven kan op onweer af en ik dacht het misschien maar beter was een goede nachtrust te nemen. Dus rond de klok van tienen hebben we de boel opgeruimd. Dit bleek achteraf een erg goede keus want rond twaalf uur werd het me toch een noodweer met veel bliksem en stortregens.

Samengevat een heerlijke visdag, top!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten